Identyfikacja wizualna w biznesie

Rozpoznawalność kluczem do sukcesu

Identyfikacja wizualna to ważny element obecności firmy na rynku dzięki niej nasza marka jest rozpoznawalna i odróżniania od konkurencji, ona też sprawia, że pozytywne skojarzenia z jednym produktem klienci przenoszą również na inne produkty naszej firmy. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o odpowiednie i spójne graficznie komunikaty wizualne.

Do elementów identyfikacji wizualnej można zaliczyć:

fair-318117_640*określoną wybraną przez firmę kolorystykę,

*logo, które powinno kojarzyć się z firmą i branżą, w której firma działa,

*papier firmowy, teczki, papeteria – dziś już dużo mniej piszemy listów, ale nadal posiadanie firmowego papieru czy teczek z logiem jest dobrym pomysłem, jeśli chcemy tworzyć markę,

*jednolita stopka i grafika e-maili dla pracowników firmy,

*wizytówki utrzymane w kolorystyce i grafice właściwej dla firmy,

*strona internetowa firmy, funpage oraz inne przejawy obecności firmy w Internecie również powinny być zgodne kolorystycznie i graficznie z barwami i logiem firmy.